Algemene Belangenvereniging
voor het Hondentoiletteer Bedrijf

Bij de ABHB aangesloten trimsalons gelden onderstaande leveringsvoorwaarden:

  1. Toepasselijkheid der voorwaarden
    Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, mededelingen en overeenkomsten. De onderhavige voorwaarden prevaleren in geval van strijdigheid boven handelsvoorwaarden van de klant of opdrachtgever. Dit alles tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.

  2. Aanbiedingen en prijsopgaven
    Aanbiedingen, prijsopgaven e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals onze mededelingen betreffende de uitvoering van diensten. Prijsopgaven vinden plaats op basis van de ten tijde van de opgave geldende prijzen. Levering van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend. Verhoging van de opgegeven prijs, in geval van stijging van de inkoopprijs en andere met de te verlenen dienst verband houdende kosten, zullen worden doorberekend. Indien dit binnen drie maanden na de sluiting van de overeenkomst geschiedt heeft de klant/opdrachtgever het recht om de overeenkomst te ontbinden.

  3. Overeenkomsten
    Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.

  4. Levering van goederen en diensten
    De levering van diensten geschiedt in de trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en afgehaald, tenzij anders is overeengekomen. Indien is overeengekomen dat het dier wordt opgehaald of teruggebracht, zal het op de afgesproken tijd en plaats gereed moeten zijn voor vervoer. Afwijkingen van de afspraken zijn voor rekening en risico van de klant/opdrachtgever. Van de klant/opdrachtgever kan worden verlangd dat hij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd. Als de klant/opdrachtgever, om welke reden ook, nalatig is om aan zijn verplichtingen te dezer zaken na te komen, is hij aansprakelijk voor alle daaruit direct of indirect voortvloeiende kosten.

  5. Overmacht
    In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. In geval van ontbinding is de klant/opdrachtgever gehouden tot betaling van een vergoeding voor het reeds gepresteerde. Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van de eigenaar/houder van de trimsalon, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Voor eventuele schade kan de eigenaar/houder van de trimsalon niet aansprakelijk worden gesteld.

  6. Aansprakelijkheid
    De eigenaar/houder van de trimsalon is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, tengevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken. Alle aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Bij onherstelbare schade respectievelijk verloren gaan van het dier is de eigenaar/houder van de trimsalon ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane dier, behoudens dwingend rechterlijke bepalingen.

  7. Garantie
    Garantie strekt niet verder dan tot het verrichten van een gelijksoortige dienst en zal nimmer meer in kunnen houden dan het opnieuw verrichten van hetgeen ondeugdelijk is verricht.

  8. Reclame
    Reclames terzake van een door de eigenaar/houder van de trimsalon verleende dienst zijn slechts van waarde mits de eigenaar/houder van de trimsalon binnen 48 uur van de klacht op de hoogte is gebracht, en vervolgens dient de klant/opdrachtgever binnen 24 uur na melding van de klacht zich met het dier bij de trimsalon te vervoegen. Reclames terzake van geleverde zaken dienen uiterlijk twee maanden na levering schriftelijk bij de eigenaar/houder van de trimsalon te zijn ingediend.

  9. Betaling
    Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt de levering van goederen en diensten tegen contante betaling bij aflevering. Bij niet nakomen van deze voorwaarden is de klant/opdrachtgever van rechtswege in gebreke. In dit geval kan de teruggave van het behandelde dier worden geweigerd totdat de klant/opdrachtgever aan zijn verplichtingen tot betaling heeft voldaan. Kosten welke voortvloeien uit het bewaren van het dier komen geheel ten laste van de klant/opdrachtgever.

    Betaling dient tevens te geschieden in geval de klant/opdrachtgever niet tijdig de afspraak annuleert. De volgende regeling is hierbij van toepassing:
    a. Bij annulering langer dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip, is geen betaling verschuldigd;
    b. Bij annulering tussen 24 en 48 uur voor het tijdstip van de afspraak is 50% van de voor de overeengekomen dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van de eigenaar/houder van de trimsalon) verschuldigd;
    c. Bij annulering korter dan 24 uur voor het afgesproken tijdstip is 100% van de voor de dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van de eigenaar/houder van de trimsalon) verschuldigd.

    In geval van niet-tijdige betaling is de eigenaar/houder van de trimsalon gerechtigd zijn vordering te verhogen met een vertragingsrente van 1% per maand, ingaande 30 dagen na levering van de dienst. Indien hij (na sommatie) genoodzaakt is de vordering ter incasso uit handen te geven, zullen zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke incassokosten, geheel voor rekening van de klant/opdrachtgever komen. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van het in te vorderen bedrag met een minimum van tweeëntwintig euro en zeventig eurocent, één en ander zonder dat voorafgaande sommatie o.d. is vereist.

  10. Geschillen
    Op overeenkomsten, gesloten met de eigenaar/houder van de trimsalon, is Nederlands recht toepasselijk. De bevoegde rechter is de rechter, die de wet daartoe aanwijst.

Download de printversie in PDF-bestand

Inloggen ABHB-leden

Agenda

Aanvang: 09:00

Jet Bijen-Veldhoen en Hennie Schuit geven les in het trimmen van katten, want dat is toch echt een vak apart.

1e lesdag vrijdag  9 maart 2018
2e lesdag vrijdag  6 april 2018
3e lesdag vrijdag 18 mei 2018
4e lesdag vrijdag 15 juni 2018

Voor meer informatie kun je terecht op de website van het Huisdier Kennis Instituut (HKI).

Aanvang: 10:00

Het Huisdier Kennis Instituut organiseert regelmatig trimcafédagen voor cursisten en gediplomeerden die meer van een bepaald ras (of een techniek) willen leren. Deze dagen staan onder begeleiding van echte specialisten.

De dag start met een demonstratie vol toelichtingen en tips. In de middag mogen de deelnemers zelf de tips toepassen op de eigen hond. Ook de ‘kijkers’ leren van wat de medecursisten laten zien. Op deze dagen kun je deelnemen met een eigen hond of alleen kijken.

Houd voor meer informatie de website van het HKI in de gaten.

Aanvang: 10:00

Een nieuw voorjaarsevenement voor trimmers: Around the Clock. Op zaterdag 24 en zondag 25 maart 2018 vindt een trimmersevenement plaats met als onderdeel de trimwedstrijden voor de EGA: vier trimmers, één hond en de klok. Samenwerken, lachen en toch focus houden; dat is de uitdaging! Ook is er een beurs en zijn er lezingen.

Op de website van Around the Clock lees je meer informatie.

Aanvang: 09:00

Chris van der Putten (Medifill Nederland) leert je in 1 dag de basisprincipes die een bedrijfshulpverlener moet weten.

Voor meer informatie kun je terecht op de website van het Huisdier Kennis Instituut (HKI).

Aanvang: 19:00

Maandagavond 9 april 2018 is de Algemene Ledenvergadering met als afsluiting, een kennisquiz! Je kunt gewoon vanuit de zaal stemmen met je mobiele telefoon op de vragen die op het scherm voorbij komen. Denk jij alles te weten over honden, trimmen, huid en vacht én heb je de benodigde algemene kennis? En daarbij durf jij de strijd aan te gaan met je collega-trimmers? Dan zien we je graag op maandagavond 9 april.

De tijden en invulling van het programma volgen nog.

Aanvang: 10:00

Deze Certificeerbare Eenheid is een onderdeel van de Crebo- Beroepsopleiding Bedrijfsleider Dierverzorging 25539. Keuzedeel 0470.

Voor meer informatie kun je terecht op de website van het Huisdier Kennis Instituut (HKI).

Aanvang: 10:00

Informatie volgt

Aanvang: 12:00

Janice Sealy adviseert je in een 3-uur durende workshop hoe je een eigen bedrijf kunt starten. Want dat is toch wat je wil als je je diploma hebt behaald.

Op de website van het Huisdier Kennis Instituut (HKI) kun je meer lezen over deze workshop.

Aanvang: 13:00

Janice Sealy & Marianne van Leijenhorst vertellen wat de meest gemaakte fouten zijn tijdens het praktijkexamen. Haak hierbij aan en doe er je voordeel mee.

Op de website van het Huisdier Kennis Instituut kun je meer informatie vinden over deze workshop.

Aanvang: 12:00

Janice Sealy adviseert je in een 3-uur durende workshop hoe je een eigen bedrijf kunt starten. Want dat is toch wat je wil als je je diploma hebt behaald.

Op de website van het Huisdier Kennis Instituut (HKI) kun je meer lezen over deze workshop.